Terbaru. Dapatkan segera dari penulis WA 012-2712906

Terbaru. Dapatkan segera dari penulis WA 012-2712906

Ahad, April 01, 2007

Berita Minggu, 1 hb April 2007

TITIPAN DOA

Kadangkala musim yang berganti
dan angin semilir yang pergi
memungkinkan kita memasuki daerah jeda
bukankah ini peralihan yang dinanti sekian lama
setelah usai lelah mengerjakan sesuatu
yang disukai atau mungkin yang melukai
yang rela dan yang reda
yang menuntut pengorbanan
dan yang memungkinkan segala.

Berbicara denganmu, bagai mencermin lantunan diri
mungkin aku seteliti usiamu nanti – akan pasrahkah?
ketika dunia zuhud mendekat
dan dunia yang dikejar sudah terlalu jauh – tak terdaya.

Teman, kita mungkin semakin jauh
sedang indahnya semalam sentiasa terpapar di ruang
dari kami sekadar titipan doa
agar perjalanan tanpa ragu, tanpa menoleh lagi
sedang menikmati lelah sepanjang usia semakin pasti.

MOHAMAD KHOLID HAMZAH
Tanah Rata, Cameron Highlands

4 ulasan:

Web Sutera berkata...

Wah, sedang minum tehkah? Warga tanah tinggi Cameron. Erm, saya sekeluarga pernah bercuti ke sana, cukup indah & menarik. Cadang nak ke sana lagi.

Saya ada Saga 2 & 3, Saga 1 dah lesap diambil orang, itulah nak beli lagi.

Salam ukhuwah.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Kholid,
apa khabar?
Wah, dah menulis sajak!
Jemput melawat ke blog baharu saya http://ibnuahmadalkurauwi.wordpress.com. Tinggalkanlah sedikit lambaian di situ, sebelum blogspot itu di'qolu'kan!

Ibnu Ahmd al-Kurauwi

mohamadkholid berkata...

sdr web sutera,
sejujurnya ramai yang tidak menghargai SAGA. Teknik penulisannya cara baru ketika itu.

Ustaz,
saya baru belajar menulis puisi - tak seindah mana...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum

Sudah berjinak dengan puisi. Bolehlah masuk dalam tim puisi PTS. Belajar dengan KS Ilmar yang semakin sunyi sepi.

Teruskan usaha menulis!

Saridahamid (saya minta izin hendak dipautkan blog saudara ke blog saya?